6 gezonde ingredienten voor in de thee

Veel mensen vinden het lekker om de dag te beginnen met een kopje thee. Wanneer het gedurende de wintermaanden buiten kouder wordt is het belangrijk dat je jezelf warm en gezond houdt. Probeer eens een van de volgende ingrediënten die je kopje thee lekkerder en gezonder maken.

Verse munt
Verse munt geeft je een fris gevoel en heeft een kalmerende werking op je buik. Wanneer je krampen of pijn in je buik hebt probeer dan eens een verse muntthee. Muntthee is ook heerlijk te combineren met een scheutje honing.

Gember
Gember heeft een kalmerend effect op de spijsvertering. Als je last van je maag hebt kun je wat verse gember toevoegen aan je thee om je maag te kalmeren. Naast dat gember gezond is geeft het ook een fijne kruidige smaak aan een kopje thee.

Cranberry
Cranberries barsten van de mineralen en vitamine C. Zo bevat één ons cranberries al 22 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C. Doe een schepje verse cranberries in je thee samen met een schijfje citroen of wat citroensap voor een heerlijk kopje thee.

Citroen
Citroen zit boordevol vitamine C die je een boost geven op een koude morgen. Doe een schijfje citroen in je thee of knijp wat sap uit de citroen in je kopje thee.

Kaneel
Voeg een beetje kaneel toe aan groene thee of een kopje met heet water. Het geeft een heerlijk kruidig smaakje aan de thee en het helpt de bloedsdoorstroming.

Agavesiroop
Wanneer je graag suiker in je thee gebruikt, dan is het beter om voor een gezonder alternatief te gaan: agavesiroop. Deze natuurlijke suiker is zoeter dan normale suiker, dus wees voorzichtig met de hoeveelheid.

Bijbehorende producten:
Theezakjeshouder in vorm van Slak

Siliconen theezakjeshouder in de vorm van Slak

€ 2,95
Bestellen
Thee-ei met pers

Thee-ei met pers. Van kunststof

€ 6,95
Bestellen